Papier firmowy
Właściciele sklepów z żywnością, która musi być pakowana na miejscu, mogą zamówić papier opakowaniowy z logo. To dodatkowa forma reklamy, tak samo jak reklamówki z logo, czy torby papierowe z firmowymi napisami.
Papier opakowaniowy przyda się w sklepie mięsnym. Najczęściej pakuje się do niego wędliny. Dzięki temu nie wysychają i dłużej zachowują świeżość. Z kolei w sklepie ze słodyczami: piekarni lub cukierni, do papieru pakowane są ciasta oraz drożdżówki. Także dlatego, że w ten sposób dłużej zachowują świeżość.
Papier względem innych opakowań jest najbardziej ekologiczny. Łatwo się rozkłada i często powstaje z materiałów recyklingowych. Papier, który jest biodegradowalny jest najbardziej przyjazny środowisku. Od kilku lat wiele firm przestaje korzystać z foliowych i plastikowych opakowań na rzecz przyjaznego środowisku papieru.
Projekt firmowego logo to wyzwanie, ponieważ będzie on umieszczony nie tylko na wszystkich opakowaniach, ale także na ulotkach reklamowych, czy plakatach. Logo musi być stworzone z dobrze dobranych kolorów i musi być czytelne.
Trzeba też pamiętać, by nie przypominało logo innej firmy, zwłaszcza o podobnym profilu działalności. Jeśli jej logo zastrzeżone jest w urzędzie patentowym, może okazać się, że konieczna jest jego zmiana.