Kampanię reklamową przeprowadza się po to, by przyniosła określone rezultaty, czyli by sprawiła, że budżet firmy się zwiększy. Jednak pomimo największej staranności, z jaką podchodzi się do realizowania kampanii, nie zawsze osiąga się zamierzony cel. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że wiele czynników wpływa na ostateczny sukces i większość z nich, jeśli nie wszystkie, powinny być przeprowadzone w sposób właściwy, by zostały pozytywnie odebrane. Jednak należy też pamiętać o tym, że aby kampania była skuteczna, musi wywoływać określoną reakcję u odbiorcy, czyli powodować to, żeby on chciał wejść na stronę internetową firmy, bądź też udać się do jej lokalu chociażby tylko po to, by zapoznać się z ofertą. Jeśli tego nie uczyni, wszystkie wysiłki mogą pójść na marne i to niezależnie od tego, jak dobry mógł się na początku wydawać sam projekt całej kampanii. Zatem można przyznać, że skutki kampanii mogą być naprawdę różne i nierzadko bywają wręcz nieprzewidywalne, jednak niestety w złym tego sformułowania znaczeniu.